Algemene Voorwaarden van RT Hupsakee

1. Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtnemer: RT Hupsakee, gevestigd te Stein,
ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 73428345
gebruiker van deze Algemene Voorwaarden;

Opdrachtgever: de wederpartij van opdrachtnemer bij de overeenkomst, veelal de wettelijk gezaghebbende ouder(s) of de wettelijke vertegenwoordiger van de leerling;

Partijen: opdrachtgever en opdrachtnemer;

Overeenkomst: een mondelinge dan wel schriftelijke overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer betreffende het verlenen van diensten door opdrachtnemer;

Diensten: alle door opdrachtnemer geleverde diensten en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard;

Leerling: de minderjarige ten behoeve van wie opdrachtgever de overeenkomst tot het verlenen van diensten is aangegaan;

Schriftelijk: schriftelijk dan wel langs elektronische weg.

2. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding en offerte van opdrachtnemer, op iedere overeenkomst tussen partijen en alle daarmee verband houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.

Indien deze algemene voorwaarden van toepassing zijn op een overeenkomst tussen partijen, dan zullen deze ook op toekomstige overeenkomsten tussen partijen van toepassing zijn. Afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

3. Kennismaken/ informatie-uitwisseling
Indien partijen niet eerder een overeenkomst hebben gesloten dan zal in beginsel voorafgaand aan het sluiten van een overeenkomst een intakegesprek plaatsvinden.

Tijdens een eerste afspraak zal opdrachtnemer de opdrachtgever wijzen op de toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden en de gehanteerde prijzen en tarieven. Deze zijn tevens in te zien en te vinden op www.rthupsakee.nl. Opdrachtgever zal opdrachtnemer voorzien van de voor de dienstverlening relevante informatie. Indien de dienstverlening betrekking heeft op begeleiding van een leerling jonger dan 16 jaar, dan zal opdrachtgever aan opdrachtnemer mededelen wie het ouderlijk gezag heeft over de leerling, dan wel hoe de wettelijke vertegenwoordiging is geregeld.

4. Overeenkomst
Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de afspraken over de overeengekomen dienstverlening op schrift zijn gesteld middels de samenwerkingsovereenkomst en door opdrachtgever voor akkoord zijn ondertekend.

In afwijking van lid 1 kan een overeenkomst eveneens tot stand komen indien de mondeling gemaakte afspraken per email of anderszins langs elektronische weg aan opdrachtgever zijn bevestigd en door opdrachtgever akkoord verklaard.

Indien de dienstverlening betrekking heeft op begeleiding van een kind jonger dan 16 jaar, en de Opdrachtgever is niet de enige wettelijk gezaghebbende ouder of de wettelijke vertegenwoordiger van de leerling, dan geldt tevens het gestelde in lid 4, 5 en 6.

Alle wettelijk gezaghebbende ouders dienen schriftelijk in te stemmen met de begeleiding van de leerling. De gezaghebbende ouder die opdrachtgever is, is verplicht om de andere gezaghebbende ouder deugdelijk te informeren over de begeleiding van de leerling en is verplicht om er voor zorg te dragen dat ook deze ouder zijn of haar schriftelijke toestemming verleent. Dit geldt tevens in geval van wijzigingen in de begeleiding.

Indien de andere gezaghebbende ouder niet of niet langer instemt met begeleiding van de leerling, dan is opdrachtgever verplicht om opdrachtnemer hier terstond van op de hoogte te stellen. In dat geval is het opdrachtnemer niet of niet langer toegestaan om de leerling te begeleiden.
Indien opdrachtgever niet of niet volledig aan het gestelde in lid 4 en/of 5 heeft voldaan, dan zijn de gevolgen hiervan voor rekening van opdrachtgever. Opdrachtgever zal opdrachtnemer volledig vrijwaren indien opdrachtnemer ter zake door de andere ouder wordt aangesproken.

5. Regels rond afspraken
Een les begint en eindigt op het afgesproken tijdstip. Opdrachtgever dient er voor zorg te dragen dat de leerling tijdig op afgesproken tijdstip en plaats aanwezig is en na afloop op de afgesproken tijd wordt opgehaald, dan wel zelfstandig vertrekt indien afgesproken.

In overleg met de opdrachtgever wordt de locatie bepaald waar de remedial teaching/bijles/huiswerkbegeleiding wordt gegeven. Dit kan in de praktijkruimte in Stein, op school of bij het kind thuis.

Indien een les niet op tijd kan beginnen omdat de leerling niet aanwezig is, dan betekent dit niet dat de les voortduurt na het overeengekomen tijdstip. Opdrachtgever blijft alsdan het volledige tarief verschuldigd.
Indien de opdrachtgever een afspraak wenst af te zeggen, bijvoorbeeld omdat de leerling door ziekte of anderszins verhinderd is, dan dient hij/zij hier opdrachtnemer zo spoedig mogelijk van op de hoogte te stellen.
Indien een afspraak door opdrachtgever wordt geannuleerd korter dan 24 uur voor aanvang, en er is geen aanwijsbare reden van overmacht waardoor dit eerder gemeld kon worden, dan is opdrachtnemer gerechtigd om het overeengekomen tarief voor de afspraak in rekening te brengen aan opdrachtgever.

Opdrachtnemer is te allen tijde gerechtigd om een afspraak af te zeggen of te verzetten indien de afspraak door overmacht geen doorgang kan vinden. Zij zal de opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen. Onder overmacht in dit verband wordt onder meer verstaan: ziekte of arbeidsongeschiktheid of noodzakelijke zorg aan een dierbare.

6. Tarieven
Aanbiedingen van opdrachtnemer zijn gebaseerd op de informatie die door opdrachtgever is verstrekt, alsmede de verwachte tijdsduur of de te besteden tijd en de geldende tarieven. De geldende tarieven staan vermeld op www.rthupsakee.nl. Op de bedragen wordt geen belasting gevorderd, onderwijs is namelijk vrijgesteld van BTW. Handelingen/dienstverlening waarvoor geen vast tarief geldt, zullen op basis van bestede tijd tegen het uurtarief aan opdrachtgever in rekening worden gebracht.

Opdrachtnemer is gerechtigd om de tarieven aan te passen. Tariefswijzigingen dienen minimaal 1 maand voor inwerkingtreding te worden aangekondigd.

7. Factuur en betaling
Bij gebreke van tijdige betaling is opdrachtnemer gerechtigd de dienstverlening direct op te schorten. Bij gebreke van tijdige betaling ontvangt opdrachtgever een herinnering met het verzoek om binnen 14 dagen te betalen. Indien dan nog niet is betaald, is opdrachtnemer gerechtigd om wettelijke rente en buitengerechtelijke kosten conform de wet aan opdrachtgever in rekening te brengen.

8. Vertrouwelijkheid en privacy
Opdrachtnemer is verplicht tot geheimhouding van alles wat besproken is tijdens of in het kader van de dienstverlening. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de opdrachtgever is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Voor overleg met derden in het belang van de leerling jonger dan 16 jaar, is toestemming vereist van de wettelijk gezaghebbende ouders en indien relevant van de leerling.

Opdrachtnemer zal vertrouwelijk omgaan met persoonsgegevens van opdrachtgever en de leerling, in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van Persoonsgegevens, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

9. Aansprakelijkheid
Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Opdrachtnemer heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk een duidelijk omschreven resultaat is overeengekomen.

10. Slotbepalingen
Op deze algemene voorwaarden en alle overeenkomsten tussen partijen is Nederlands recht van toepassing. Deze algemene voorwaarden zijn in te zien en te downloaden op de website van opdrachtnemer: www.rthupsakee.nl

 

Privacyverklaring RT Hupsakee
Deze privacyverklaring is van toepassing op de verwerking van persoonsgegevens en is opgesteld in overeenstemming met de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Gebruiker van deze privacyverklaring, tevens verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG, is RT Hupsakee, gevestigd te Stein, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 73428345

Doel van verwerking
Ik gebruik uw persoonsgegevens enkel om met u in contact te treden (contactgegevens), met u te kunnen communiceren en in het kader van de met u overeen te komen dienstverlening. Ik gebruik uw gegevens niet voor andere doeleinden.

Indien u mij uw persoonlijke contactgegevens geeft, telefonisch, per email, via de website of anderszins, dan gebruik ik deze gegevens enkel om met u in contact te treden en met u te communiceren. Indien geen overeenkomst tot dienstverlening tot stand komt, dan worden de gegevens 6 maanden na ontvangst verwijderd.

Verwerken persoonsgegevens
Indien een overeenkomst tot dienstverlening tot stand komt, dan zal ik over meer persoonsgegevens beschikken dan enkel contactgegevens. Ik gebruik deze persoonsgegevens enkel in het kader van de met u overeengekomen dienstverlening en verzamel alleen die gegevens die ik in dat verband nodig of nuttig acht. De gegevens worden zonder uw toestemming niet met derden gedeeld.

Beveiliging
Ik heb er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig bij mij zijn. Bij de verwerking van persoonsgegevens kan ik gebruikmaken van een of meerdere verwerkers, zoals een internetprovider. Om uw privacy te waarborgen en de technische beveiliging te verzekeren, sluit ik alleen verwerkersovereenkomsten af die gesloten zijn overeenkomstig de daaraan in de AVG gestelde eisen met de garantie dat uw gegevens niet buiten de EU worden verwerkt. Persoonsgegevens die in fysieke vorm zijn vastgelegd, worden bewaard in een deugdelijke afsluitbare ruimte, zodat derden hier geen toegang toe hebben.

Zonder uw toestemming deel ik uw gegevens niet met andere partijen, tenzij daar een administratieve of wettelijke verplichting voor geldt, of er een gerechtelijk bevel voor is.

Bewaartermijnen
Ik bewaar uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor het doel van de verwerking. Ik ben uiteraard wel gehouden aan wettelijke en fiscale verplichtingen. Zo moet ik van de Belastingdienst uw factuurgegevens 7 jaar bewaren.

Persoonsgegevens die in het kader van de met u overeengekomen dienstverlening zijn verzameld, waaronder contactgegevens, worden niet langer dan 2 jaar na afloop van de overeenkomst bewaard en daarna verwijderd of vernietigd.

Rechten betrokkene
Ik respecteer uw privacy rechten en zal eraan meewerken dat u de in de AVG aan u toegekende rechten kunt uitoefenen. Voorbeelden hiervan zijn het recht op inzage, correctie en verwijdering van uw persoonsgegevens. Indien u van uw rechten gebruik wilt maken kunt u hierover contact met mij opnemen.

 

Disclaimer
Alhoewel RT Hupsakee de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht heeft genomen bij het maken en samenstellen van deze website en de inhoud daarvan, sluit zij alle aansprakelijkheid uit voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met de website.

Er kan niet gegarandeerd worden dat de informatie op de site te allen tijde volledig of juist is. RT Hupsakee aanvaardt evenzeer geen enkele verantwoordelijkheid voor beslissingen, welke op basis van deze informatie door de bezoeker van de website en/of door derden wordt genomen.

 

Copyright
De website www.rthupsakee.nl bevat elementen waarop intellectuele eigendomsrechten van RT Hupsakee en derden rusten. Te denken valt onder andere aan: logo’s, tekst, beeld, programmatuur, tekeningen, foto’s en grafische vormgeving van de site.

Om de belangen van RT Hupsakee en die van derden te beschermen is de inhoud van deze site alleen bestemd voor persoonlijk, informatie, niet-commercieel, gebruik. Het is de gebruiker niet toegestaan de inhoud van de site te vermenigvuldigen, door te sturen, distribueren, verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, behalve voor zover strikt noodzakelijk is voor het raadplegen van de website. Voor elk ander gebruik is vooraf uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van RT Hupsakee vereist.